• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Boeddhistisch Dagblad

Ontwart en ontwikkelt

Header Rechts

Twaalfde jaargang

Zoek op deze site

  • Home
  • Agenda
    • Geef je activiteit door
  • Columns
    • Andre Baets
    • Dharmapelgrim
    • Bertjan Oosterbeek
    • Dick Verstegen
    • Edel Maex
    • Emmaho
    • Goff Smeets
    • Hans van Dam
    • Joop Hoek
    • Jules Prast
    • Paul de Blot
    • Ramo de Boer
    • Rob van Boven en Luuk Mur
    • Ronald Hermsen
    • Theo Niessen
    • Xavier Vandeputte
    • Zeshin van der Plas
  • Nieuws
  • Contact
    • Steun het BD
    • Mailinglijst
  • Series
    • Boeddha in de Linie
    • De werkplaats
    • Recepten
    • De Linji Lu
    • De Poortloze Poort
    • Denkers en doeners
    • De Oude Cheng
    • Meester Tja en de Tao van Niet-Weten – alle links
    • Fabels door Goff
    • Cartoons van Ardan
    • Tekeningen Sodis Vita
    • De derwisj en de dwaas
  • Over ons
    • Redactiestatuut van het Boeddhistisch Dagblad
    • Redactieformule van het Boeddhistisch Dagblad
  • Privacy

Home » Maatschappij » Geluk » Appie en the selffulfilling prophecy – hamstereeeeeeeen

Appie en the selffulfilling prophecy – hamstereeeeeeeen

14 maart 2020 door Joop Ha Hoek

De hamsters hadden als hamsteraars altijd een goed leven in de winkels van grootgrutter Albert Heijn. Je zag en hoorde de diertjes met grof geweld door de winkels rennen en de boodschappen in de winkelwagens kieperen. Als je hamsteren zei dacht je gelijk aan Appie. Klanten werden opgeroepen te hamsteren.

Hebzucht is een van de drie vergiften in het boeddhisme. Nou, bij Appie konden ze er wat van.

Tot mensen de rol van de hamster gingen overnemen en met het zicht op een uitdijende besmetting met het coronavirus massaal de schappen van Appie gingen plunderen. Pasta, sausen, koffie en zelfs enorme hoeveelheden toiletpapier werden de supermarkten uitgereden. Als je billen maar schoon zijn, terwijl je ze ook kunt reinigen met een flesje water en de linkerhand het werk laat doen.

Hamsteren is in de ban gedaan bij Appie, de diertjes zitten weer in de kooi. Het concern zond gisteren deze boodschap naar de klanten.

Bij Albert Heijn is de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers onze hoogste prioriteit. Gister maakte de Nederlandse regering extra maatregelen bekend om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te beperken. Ik kan mij voorstellen dat dit bij u tot vragen en bezorgdheid leidt.

Ik vertel u graag over wat we voor en achter de schermen doen om te zorgen dat u bij ons uw boodschappen kunt doen, zowel in de winkel als op ah.nl. Wij volgen de situatie op de voet en ondernemen acties die nodig zijn.

We verkopen op dit moment van bepaalde producten meer dan normaal. Zeep, handgels en houdbare producten zoals pasta. Onze distributiecentra liggen vol en we bevoorraden winkels dagelijks meerdere malen. Samen met onze collega’s, leveranciers, en transporteurs werken we hard om de schappen goed gevuld te houden. Op dit moment zetten we meer mensen in, zowel in onze winkels als in de bevoorrading.

U kunt ons helpen door boodschappen te doen zoals u dat normaal ook doet.

Hygiëne is in deze situatie erg belangrijk, voor uw gezondheid en die van onze collega’s. Daarom doen we een dringend beroep op u om zoveel als mogelijk gebruik te maken van zelfscan en de boodschappen met pin of mobiele telefoon af te rekenen. Zo beperken we hand-op-hand contact, in lijn met het advies van het RIVM.

Als u niet kunt of wilt pinnen, vragen we u om het geld op de kassa te leggen en het eventuele wisselgeld zelf op te pakken. Dat geldt ook voor uw bonuskaart.

Uiteraard hebben we in onze winkels strenge richtlijnen ten aanzien van hygiëne. Deze gelden nu, net als altijd. Onze medewerkers zijn zich hier zeer bewust van en nemen extra maatregelen zoals het vaak en goed handen wassen.

We zien dat veel klanten hun boodschappen thuis bezorgd willen krijgen. Hierdoor is het drukker dan normaal. Net als in onze winkels doen we er ook hier alles aan om klanten van dienst te zijn.

Normaal gesproken brengen we uw boodschappen tot in de keuken. Onze bezorgers zetten bestellingen nu tot nader order bij uw voordeur neer. Ook deze maatregel is bedoeld om persoonlijk contact te beperken. Al onze bezorgers hebben in hun auto desinfecterende gel om na elke bezorging hun handen te desinfecteren.

Wij doen er alles aan om te zorgen dat u en al onze andere klanten hun dagelijkse boodschappen kunnen blijven doen. We realiseren ons de belangrijke rol die Albert Heijn speelt in de voedselvoorziening. Al 130 jaar, en ook in deze bijzondere tijd. Dat doen wij natuurlijk niet alleen, maar samen met onze partners en leveranciers.

Op dit moment gaat boodschappen doen soms anders dan u gewend bent. We vragen uw begrip voor deze situatie, ook voor onze 100.000 collega’s die keihard werken om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Marit van Egmond,
Algemeen directeur Albert Heijn

 

Delen is rijkdom:

  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-mail

Categorie: Geluk, Gezondheid, Nieuws, Voedsel, Zorg Tags: Albert Heijn, coronavirus, drie vergiften, hamsteren, hamsters, hebzucht, plunderen

Lees ook:

  1. De lessen van corona
  2. Het jaar 2020 – dag 127 – hoelahoep
  3. Japanse zenpriesters roepen op tot kalmte:  Vecht niet om wc-papier
  4. Boeken – Op 24 april 2020 verschijnt het boek Tribaal Kantoorgedoe

Elke dag het BD in je mailbox?

Elke dag sturen we je een overzicht van de nieuwste berichten op het Boeddhistisch Dagblad. Gratis.

Wanneer wil je het overzicht ontvangen?

Primaire Sidebar

Door:

Joop Ha Hoek

Joop Ha Hoek, volger van de dhamma en redacteur. 
Alle artikelen »

Ochtend- of avondeditie

Ochtend- of avondeditie ontvangen

Abonneer je

Elke dag gratis een overzicht van de berichten op het Boeddhistisch Dagblad in je mailbox.
Inschrijven »

Agenda

02 feb
Meditatie in het dagelijks leven
2 feb 23
05 feb
Ontspanningsmeditatie Rotterdam (vipassana)
5 feb 23
05 feb
Rotterdam - geleide meditatie (vipassana meditatie)
5 feb 23
05 feb
Volle maan mantra chant | Live en online
5 feb 23
06 feb
Introductiecursus boeddhistische filosofie en meditatie
6 feb 23
  • bekijk de agenda
  • De werkplaats

    De werkplaats.

    Boeddhistische kunstenaars

    Artikelen en beschrijvingen van en over het werk van boeddhistische kunstenaars. Lezers/kunstenaars kunnen zich ook aanmelden met hun eigen werk.
    lees meer »

    Pakhuis van Verlangen

    In het Boeddhistisch pakhuis van verlangen blijven sommige teksten nog een tijdje op de leestafel liggen.

    Ashoka – India’s bijna vergeten keizer

    Kees Moerbeek - 5 februari 2023

    De verdiensten van Ashoka (circa 268 – 232 v.o.j.), de derde keizer van het Mauryaanse rijk zijn groot, maar hij was bijna vergeten. De vertaling van zijn inscripties in de 19de eeuw ontrukte hem aan 2.000 jaar vergetelheid. Dit artikel gaat over het boek Mauryan India van de ook internationaal eminente Indiase historicus Irfan Habib en vooral over Ashoka’s inscripties.

    Erik – Een kleine geschiedenis van de leegte

    Erik Hoogcarspel - 1 februari 2023

    Logica is als de Formule 1: het geeft een hoop lawaai, maar het leidt ergens naar. Leegte gaat ook nergens naartoe, het heeft geen geschiedenis, dat hebben alleen de mensen die erover praten.

    Erik Hoogcarspel – Een beter boeddhisme met fenomenologie

    gastauteur - 16 januari 2023

    De Boeddha heeft zich ook nooit 100.000 geboortes herinnerd. Als je een goede meditatie hebt dan kan het voorkomen dat er heel veel situaties van vroeger door je hoofd spelen. En dat zijn allemaal geboortes van een ik en de dood van een ik. Je ik is niks anders dan het volledig verwikkeld zijn in jouw situatie. En dat gebeurt ook in je meditatie.

    Periyar E.V. Ramasamy de hemelbestormer

    Kees Moerbeek - 15 januari 2023

    De maatschappelijke initiatieven van de zakenman Periyar maakten hem populair en zijn populariteit nam toe door zijn activiteiten in de lokale politiek. In 1919 sloot hij zich aan bij het Indian National Congress, maar verliet deze partij teleurgesteld in 1925, omdat volgens hem de partij alleen de belangen van de brahmanen diende. In 1925 richtte hij de Self-Respect Movement op en daarna de Vaikom Satyagraha. In datzelfde jaar ging hij zijn eigen politieke weg.

    De twee hersenhelften ondergaan een hiërarchie verwisseling

    Rob van Boven en Luuk Mur - 11 januari 2023

    Een vriendin brak haar voet op vier plaatsen en kwam thuis te zitten. Ze woont alleen en toen ze de thuiszorgmedewerkster vroeg een boterham te smeren voor haar, was het antwoord dat ze dit niet mocht doen volgens haar protocol.

    Meer onder 'pakhuis van verlangen'

    Footer

    Boeddhistisch Dagblad

    over ons

    Recente berichten

    • Ashoka – India’s bijna vergeten keizer
    • Guy – Het Pad
    • Ludo – Boeddha-natuur
    • Ardan
    • Tussen gerijmd en ongerijmd vind je de deur naar non-dualiteit

    Reageren

    We vinden het geweldig om reacties op berichten te krijgen en op die manier in contact te komen met lezers, maar wat staan we wel en niet toe op de site?

    Over het BD

    Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten.
    Lees ons colofon.

    Zie ook

    • Contact
    • Over ons
    • Columns
    • Reageren op de krantensite

    Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten. Lees ons colofon.

     

    Op deze website gebruiken we cookies voor het bijhouden van bezoekersstatistieken.  Via de instellingen kun je bepalen wat je wel of niet toestaat: bekijk je instellingen.

     

    Privacy en cookies

    Op deze website gebruiken we cookies voor het bijhouden van bezoekersstatistieken en als je reageert: je naam en mailadres.

    Zo houden we bij hoe de site gebruikt wordt en hoe vaak.

    Hier kun je instellen welke cookies je wel of niet toestaat.

    Noodzakelijke cookies

    Met deze cookies slaan we je voorkeuren in het gebruik van deze website op.

    If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

    Privacy

    Bekijk wat we wel of niet doen met je gegevens