• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Boeddhistisch Dagblad

Ontwart en ontwikkelt

Header Rechts

Elfde jaargang

Zoek op deze site

  • Home
  • Agenda
    • Geef je activiteit door
  • Columns
    • Andre Baets
    • Dharmapelgrim
    • Bertjan Oosterbeek
    • Dick Verstegen
    • Edel Maex
    • Eelco van der Meulen
    • Emmaho
    • Goff Smeets
    • Hans van Dam
    • Joop Hoek
    • Jules Prast
    • Paul de Blot
    • Ramo de Boer
    • Rob van Boven en Luuk Mur
    • Ronald Hermsen
    • Theo Niessen
    • Xavier Vandeputte
    • Zeshin van der Plas
  • Nieuws
  • Contact
    • Steun het BD
    • Mailinglijst
  • Series
    • Boeddha in de Linie
    • De werkplaats
    • Recepten
    • De Linji Lu
    • De Poortloze Poort
    • Denkers en doeners
    • De Oude Cheng
    • Meester Tja en de Tao van Niet-Weten
    • Fabels door Goff
    • Cartoons van Ardan
    • Tekeningen Sodis Vita
    • De derwisj en de dwaas
  • Over ons
  • Privacy

Home » Over ons » Reageren op de krantensite

Reageren op de krantensite

De redactie van het Boeddhistisch Dagblad vindt het geweldig om reacties op berichten te krijgen en op die manier in contact te komen met lezers. Voordat reacties geplaatst worden kijkt de redactie naar de inhoud. Niet om te beoordelen of die ons welgevallig is maar om schadelijke effecten voor krant, lezers en medewerkers te voorkomen. In het verleden was het functioneren van de redactie bijna onmogelijk door sommige reacties.

Iedereen moet zich veilig voelen om in het BD te schrijven/antwoorden. Daarom willen we niet dat het Boeddhistisch Dagblad een platform wordt voor het uitvechten van persoonlijke vetes en worden alle uitingen in die richting geweerd.

Felle discussies en puntige bijdragen zijn welkom, maar dat mag niet ontaarden in smadelijke, haatzaaiende of nodeloos grievende teksten. Bij het Boeddhistisch Dagblad hebben we ook niets met betweters, muggenzifters, mierenneukers, kokerkijkers, of met mensen die zaken naar hun hand willen zetten.

Ons reactiesysteem is bedoeld om te reageren op de inhoud van een bericht, artikel of beeldmateriaal. Antwoorden op vragen over de koers van het Boeddhistisch Dagblad zijn te vinden in ons redactiestatuut en redactieformule. Natuurlijk zijn vragen of opmerkingen die tot verbetering van het product BD leiden van harte welkom.

Het Boeddhistisch Dagblad hanteert enkele basisregels als norm voor lezers die willen reageren op de inhoud van het Boeddhistisch Dagblad:

  • Vergeet niet dat jij verantwoordelijk bent voor de inhoud en taalgebruik in jouw reacties. Gebruik geen grove woorden of schuttingtaal. Controleer je post voordat je op de knop verzenden drukt.
  • Reageer altijd namens jezelf, respecteer de privacy van anderen.
  • Ook al ben je het ergens niet mee eens, wees aardig tegen elkaar. Val elkaar niet persoonlijk aan. Wij hechten aan een respectvolle omgang met elkaar.
  • Een reactie dient geen persoonlijke kwalificaties te bevatten over auteurs van artikelen.
  • Een reactie dient geen persoonlijke kwalificatie te bevatten over andere lezers.
  • Een reactie dient geen belediging- of stigmatisering, te bevatten over bevolkingsgroepen, religies, levensovertuigingen of maatschappelijke en politieke standpunten  van auteurs en/of lezers van het Boeddhistisch Dagblad.
  • Een reactie dient inhoudelijk van aard te zijn en aan te sluiten op de behandelde thema’s in het artikel zelf.
  • Er is ruimte voor humor, maar niet voor ironie en sarcasme.
  • Hou je reactie kort en krachtig, maximaal rond de honderd woorden.
  • We stellen geen prijs op reacties die eigenlijk je eigen website promoten.
  • Een reactie dient niet te verwijzen naar een niet herleidbare content, inhoudelijke standpunten of discussies van/via andere media.
  • We modereren vooraf en behouden ons het recht voor om reacties niet te plaatsen of in te korten.
  • Als je reactie geweigerd of aangepast wordt en je het daar niet mee eens bent, dan heb je pech. We gaan daarover niet met je in discussie.
  • Je hoeft je niet te registreren voor een reactie, maar wij vragen wel om een e-mailadres.
  • Wij delen je e-mailadres met niemand, zie  ons redactiestatuut en redactieformule.
  • Doch, komen er claims van derden,  dan kunnen wij je IP-adres, e-mailadres en wat we nog meer van je hebben aan die derden afgeven, zodat zij je ook aansprakelijk kunnen stellen.
  • Je kunt als je reageert ook een link naar je website opgeven, zorg ervoor dat de link correct is en naar de voor je reactie relevante plek linkt.
  • Bij grove overtredingen of gebrek aan leervermogen krijg je een ban.
  • de site is openbaar; zoekmachines als Google indexeren ook de reacties. Dat betekent dat de inhoud ervan terug te vinden is, net als de naam zoals je die invult. E-mail-adressen worden niet getoond op de site en dus ook niet geïndexeerd.
  • gebruik geen linkverkorters als ow.ly, bit.ly of t.co. Deze links zijn niet betrouwbaar en kunnen gebruikt worden voor andere URLs dan in eerste instantie bedoeld. Reacties met linkverkorters gaan direct de moderatie in.

(versie 6, november 2018. Punten toegevoegd: modereren reacties vooraf).

 

Primaire Sidebar

Door:

Webmeester

 
Alle artikelen »

Ochtend- of avondeditie

Ochtend- of avondeditie ontvangen

Abonneer je

Elke dag gratis een overzicht van de berichten op het Boeddhistisch Dagblad in je mailbox.
Inschrijven »

Agenda

  • 27 juni 2022 - 3 juli 2022
    Zomer Retraite met Losang Gendun
  • 2 juli 2022
    Zazenkai Zengroep Oshida met Helma Jifu Vulink
  • 3 juli 2022
    Kum Nye Yoga op zondag | Online
  • 4 juli 2022
    Open Les Kum Nye Yoga en Meditatie | Live op ma-di-wo
  • 4 juli 2022
    Online course The Twelve Links of Interdependent Origination
  • bekijk de agenda

De werkplaats

De werkplaats.

Boeddhistische kunstenaars

Artikelen en beschrijvingen van en over het werk van boeddhistische kunstenaars. Lezers/kunstenaars kunnen zich ook aanmelden met hun eigen werk.
lees meer »

Pakhuis van Verlangen

In het Boeddhistisch pakhuis van verlangen blijven sommige teksten nog een tijdje op de leestafel liggen.

Boekbespreking – Michael Bakoenin, God, de Staat en andere vormen van dictatuur

Erik Hoogcarspel - 30 juni 2022

Nog steeds, ook op de klimaatdemonstratie van 19 juni jl., ziet men groepen in het zwart geklede jongeren mee demonstreren die zich presenteren als vertegenwoordigers van het anarchisme. Deze groepen kunnen in het buitenland erg agressief optreden en zelfs banden onderhouden met extreemrechts. Vele oppassende burgers zien het anarchisme aan voor een uiting van jeugdige overmoed, die vanzelf wel zal overgaan. Hoe kun je immers een staat besturen zonder regering? Was het anarchisme niet een soort extreem communisme en hebben we niet gezien dat het communisme gewoon een slecht systeem is?

Boekbespreking – Renée Girard, de romantische leugen en de romaneske waarheid

Erik Hoogcarspel - 14 juni 2022

Volgens de literatuurwetenschapper René Girard (1923 – 2015) worden we juist niet als een uniek zelf geboren. Dit is volgens hem een romantische leugen waarmee we onszelf voor de gek houden. We ontwikkelen ons niet eens tot een uniek zelf, want in de regel worden onze keuzes niet gemotiveerd door een eigen unieke behoefte. We willen meestal graag hebben wat anderen al hebben, juist omdat die anderen dit willen hebben.

Hein Thijssen – ‘God was gewoon een implantaat’

Joop Ha Hoek - 9 juni 2022

‘Wanneer precies weet ik niet meer, maar op een bepaald punt in mijn leven brak mijn kritische geest open. Ik kan me ook niet meer herinneren hoe en op grond waarvan, maar er brak een periode aan waarbij ik me serieus begon af te vragen: hoe kom ik aan het begrip god’? God zat in mijn hoofd als een vage, vormloze massa. Ik moest toen heel nuchter vaststellen dat het begrip ´god´ geen weten was, geen ervaring, maar mij door mensen in  mijn omgeving was aangepraat, in mijn geest was geplant. God was gewoon een implantaat.´

Hein Thijssen – ´Het leven is een schijtende merel´

Joop Ha Hoek - 9 juni 2022

‘Alleen voor een ontwaakte is het achtvoudige pad een natuurlijke zaak’

Boekbespreking – Bernard Mandeville, een ondeugende denker?

Erik Hoogcarspel - 9 juni 2022

Bernard Mandeville (1670 – 1733) werd geboren in een gegoede remonstrantse familie te Rotterdam. Hij studeerde in Leiden en vertrok tegen het einde van de 17e eeuw naar Londen om er een medische praktijk op te zetten. Daar schreef hij eerst luchtige stukjes proza in tijdschriften, maar later publiceerde hij ook over geneeskunde en economie. Zijn bekendste boek is “De fabel van de bijen”.

Meer onder 'pakhuis van verlangen'

Footer

Boeddhistisch Dagblad

over ons

Recente berichten

  • Het jaar 2022 – dag 180 – debat
  • Boeddhistische doeners en denkers – de serie (58)
  • Dôgen over meditatie en verlichting
  • Wakker Dier – Nederland telt 999 megastallen
  • Boekbespreking – Michael Bakoenin, God, de Staat en andere vormen van dictatuur

Reageren

We vinden het geweldig om reacties op berichten te krijgen en op die manier in contact te komen met lezers, maar wat staan we wel en niet toe op de site?

Over het BD

Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten.
Lees ons colofon.

Zie ook

  • Contact
  • Over ons
  • Columns
  • Reageren op de krantensite

Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten. Lees ons colofon.

 

Op deze website gebruiken we cookies voor het bijhouden van bezoekersstatistieken.  Via de instellingen kun je bepalen wat je wel of niet toestaat: bekijk je instellingen.

 

Privacy en cookies

Op deze website gebruiken we cookies voor het bijhouden van bezoekersstatistieken en als je reageert: je naam en mailadres.

Zo houden we bij hoe de site gebruikt wordt en hoe vaak.

Hier kun je instellen welke cookies je wel of niet toestaat.

Noodzakelijke cookies

Met deze cookies slaan we je voorkeuren in het gebruik van deze website op.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Privacy

Bekijk wat we wel of niet doen met je gegevens