De Facebookpagina van fastfoodketen KFC wordt volgens Wakker Dier overspoeld met slechte recensies, omdat KFC nog altijd plofkip verkoopt. Meer dan duizend mensen plaatsten inmiddels een slechte recensie met één uit vijf sterren. Wakker Dier roept mensen op om KFC één ster te geven. “Dit is een symbolische actie, omdat de plofkip van KFC een ster van het Beter Leven keurmerk hard nodig heeft,” vat Anne Hilhorst van Wakker Dier samen.

Wakker Dier doopte KFC eerder deze maand om tot Kentucky Fried Plofkip (KFP). Deze reclamecampagne is een parodie op de commercials van KFC, waarin mensen worden verleid met volgens Wakker Dier plofkip verstopt onder een paneerlaag. De dierenwelzijnsorganisatie vindt dat de fastfoodketen direct moet stoppen met de verkoop van plofkip. KFC heeft tot nog toe geen reactie gegeven.

Wakker Dier voert voor het eerst een grootschalige campagne tegen KFC. De keten was altijd een kleine speler in vergelijking met McDonald’s, maar is de laatste paar jaar aan een opmars begonnen. Momenteel heeft KFC 58 vestigingen. Plofkip vormt daarbij de basis voor hun menu. Deze kip groeit in zes weken op tot een vleeshomp van 2,3 kilo. De kippen kunnen vaak moeilijk lopen en staan hun leven lang in hun eigen poep.

Bron Wakker Dier.

Categorieën: Dierenwelzijn, Geluk, Gezondheid, Misbruik, Nieuws, Voedsel
Tags: , , , ,

Ochtend- of avondeditie

We hebben een gratis mailinglijst.
Abonneer je op onze ochtend- of avondeditie

Reageren is niet meer mogelijk

Menu