Meester Minder houdt vol.
Leerling: Volgens het non-dualisme zijn concepten de oorzaak van onze verdeeldheid.
Meester: Non-dualisme is een concept. Concept is een concept. Oorzaak is een concept. Verdeeldheid is een concept. De oorzaak van onze verdeeldheid is een concept.
Leerling: Met concept bedoel ik een denkbeeld. Iets onwerkelijks.
Meester: Bedoelen is een denkbeeld. Ik is een denkbeeld. Denkbeeld is een denkbeeld. Iets is een denkbeeld. Onwerkelijk is een denkbeeld.
Leerling: Een denkbeeld deelt wat oorspronkelijk heel is in tweeën.
Meester: Delen is een denkbeeld. Oorspronkelijk is een denkbeeld. Heel is een denkbeeld. Twee is een denkbeeld.
Leerling: Ik verwijs naar onze natuurlijk staat van eenheid.
Meester: Onze is een denkbeeld. Natuurlijk is een denkbeeld. Staat is een denkbeeld. Eenheid is een denkbeeld. Onze natuurlijke staat van eenheid is een denkbeeld.
Leerling: Hoe moeten we anders onze verdeeldheid overwinnen?
Meester: Moeten is een denkbeeld. We is een denkbeeld. Anders is een denkbeeld. Verdeeldheid is een denkbeeld. Overwinnen is een denkbeeld.
Leerling: Het zijn allemáál maar denkbeelden, wou u zeggen.
Meester: Dat is ook maar een denkbeeld, zou ik zeggen.
Leerling: …
Meester: Is er wat?
Leerling: Ik weet niet meer wat ik moet zeggen.
Meester: Ik dacht dat je het nooit zou zeggen.