Onder het lichtvoetige motto ‘Verrijk je Karma, steun de Boeddhistische Omroep’ is de BOS een wervingscampagne gestart om het aantal Vrienden van de BOS te verhogen.

BOS wervingsactie nieuwe vriendenMet een knipoog naar bekende programma’s als De Wereld Draait Door, Utopia en Spoorloos, maakt de campagne duidelijk dat de BOS in het medialandschap een bijdrage levert met programma’s die zin en betekenis geven. Nu de politiek besloten heeft dat de kleine levensbeschouwelijke omroepen gaan verdwijnen, is steun hard nodig.

De campagne start rond de documentaire Happiness, die woensdag 5 maart 2014 om 23.00 uur op Nederland 2 wordt uitgezonden. In deze documentaire volgt regisseur Thomas Balmès de achtjarige boeddhistische monnik Peyanki, afkomstig uit een dorp in Bhutan dat als laatste plaats wordt aangesloten op kabel en elektriciteitsnet. De bewoners kijken reikhalzend uit naar de komst van televisie en als Peyanki met zijn oom naar de stad gaat om een TV te kopen, komt hij voor het eerst in aanraking met de moderne maatschappij. Happiness is op het Sundance Film Festival (Utah, USA) onderscheiden met de Cinematography Award.

Bron BOS.

 

Meer over de wervingscampagne is te vinden op de actiesite van Verrijk je Karma

Meer over de documentaire Happiness https://boeddhistischdagblad.nl/documentaire-happiness-5-maart-2014-bij-de-bos/

Categorieën: Nieuws, BOS-tv en radio, Media
Tags: , , , , , , ,

Lees ook:

Ochtend- of avondeditie

We hebben een gratis mailinglijst.
Abonneer je op onze ochtend- of avondeditie

Reageren is niet meer mogelijk