Vanaf de zomer van 1981 ben ik al klant bij een Citroëngarage in Roosendaal. Zelf noemen ze zich autobedrijf. En ondanks dat ik allang niet meer in Brabant woon laat ik bij en door hen toch de jaarlijkse APK en onderhoud voor de auto uitvoeren. Ik ondervind er duizend kilo vakmanschap, persoonlijke aandacht en warmte.
Ik ben ervan overtuigd dat ik bij een Citroëndealer in Bunkerstad waar ik nu woon dezelfde service kan krijgen.
Waarom ik kies voor de garage in Roosendaal is de loyaliteit van het bedrijf ten opzichte van het personeel. Veel huidige gezichten zijn nog dezelfde als in 1981 en ik weet zeker dat het bedrijf ook dieptepunten heeft gekend in inkomsten en bedrijfsvoering. Maar er ging geen mens gedwongen uit.
Bij enquêtes van Citroën Nederland over de kwaliteit van de dienstverlening en kwaliteit van werk geef ik de garage een 10. En dat cijfer geef ik ook voor de solidariteitsgedachte binnen deze onderneming, allen voor een, een voor allen. Solidariteit. Het klinkt zo gewoon maar is dat niet.
Moedig voorwaarts!
BIJSLUITER: het lezen van deze columns kan leiden tot groot geestelijk ongemak, woedeaanvallen, depressies, onbeheerst gedrag, angstaanvallen, maagzuur, zweten, ongeloof, twijfel aan eenieder, straatvrees, lange tenen en het geloof in het eigen gelijk. Bij de lezers. Scheldpartijen en een onbedwingbare drang om te reageren zijn waargenomen. Sommigen willen mij corrigeren. Of bedanken. Of prijzen. De drang om in verzet te komen is waargenomen, het abonnement op te zeggen. Sommigen besluiten de krant niet meer te lezen, of te boycotten. Er kwaad over te spreken. Te janken of te vloeken. De straat op te gaan om te demonstreren maar niet weten waartegen. Het boeddhisme de rug toe te keren. Of aan de drugs te gaan. En zo gaat het maar door.


Wulf zegt
Juist bij een garagebedrijf is het fijn dat je ze kunt vertrouwen. Geef mij ook maar de simpele dorpsgarage.