• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Boeddhistisch Dagblad

Ontwart en ontwikkelt

Header Rechts

Veertiende jaargang

Zoek op deze site

  • Home
  • Agenda
    • Geef je activiteit door
  • Columns
    • Andre Baets
    • Dharmapelgrim
    • Bertjan Oosterbeek
    • Dick Verstegen
    • Edel Maex
    • Emmaho
    • Goff Smeets
    • Hans van Dam
    • Jana Verboom
    • Joop Hoek
    • Jules Prast
    • Paul de Blot
    • Rob van Boven en Luuk Mur
    • Ronald Hermsen
    • Theo Niessen
    • Xavier Vandeputte
    • Zeshin van der Plas
  • Nieuws
  • Contact
    • Steun het BD
    • Mailinglijst
  • Series
    • Boeddha in de Linie
    • De werkplaats
    • Recepten
    • De Linji Lu
    • De Poortloze Poort
    • Denkers en doeners
    • De Oude Cheng
    • Meester Tja en de Tao van Niet-Weten – alle links
    • Fabels door Goff
    • Cartoons van Ardan
    • Tekeningen Sodis Vita
    • De derwisj en de dwaas
  • Over ons
    • Redactiestatuut van het Boeddhistisch Dagblad
    • Redactieformule van het Boeddhistisch Dagblad
  • Privacy

Home » Achtergronden » Reageren op tekst en beeld in het BD

Reageren op tekst en beeld in het BD

11 augustus 2021 door de redactie

De redactie van het Boeddhistisch Dagblad vindt het geweldig om reacties op berichten te krijgen en op die manier in contact te komen met lezers. Voordat reacties geplaatst worden kijkt de redactie naar de inhoud. Niet om te beoordelen of die ons welgevallig is maar om schadelijke effecten voor krant, lezers en medewerkers te voorkomen. In het verleden was het functioneren van de redactie bijna onmogelijk door sommige reacties.

Iedereen moet zich veilig voelen om in het BD te schrijven/antwoorden. Daarom willen we niet dat het Boeddhistisch Dagblad een platform wordt voor het uitvechten van persoonlijke vetes en worden alle uitingen in die richting geweerd.

Felle discussies en puntige bijdragen zijn welkom, maar dat mag niet ontaarden in smadelijke, haatzaaiende of nodeloos grievende teksten. Bij het Boeddhistisch Dagblad hebben we ook niets met betweters, muggenzifters, mierenneukers, kokerkijkers, of met mensen die zaken naar hun hand willen zetten.

Ons reactiesysteem is bedoeld om te reageren op de inhoud van een bericht, artikel of beeldmateriaal. Antwoorden op vragen over de koers van het Boeddhistisch Dagblad zijn te vinden in ons redactiestatuut en redactieformule. Natuurlijk zijn vragen of opmerkingen die tot verbetering van het product BD leiden van harte welkom.

Het Boeddhistisch Dagblad hanteert enkele basisregels als norm voor lezers die willen reageren op de inhoud van het Boeddhistisch Dagblad:

Vergeet niet dat jij verantwoordelijk bent voor de inhoud en taalgebruik in jouw reacties. Gebruik geen grove woorden of schuttingtaal. Controleer je post voordat je op de knop verzenden drukt.

Reageer altijd namens jezelf, respecteer de privacy van anderen.

Ook al ben je het ergens niet mee eens, wees aardig tegen elkaar. Val elkaar niet persoonlijk aan. Wij hechten aan een respectvolle omgang met elkaar.

Een reactie dient geen persoonlijke kwalificaties te bevatten over auteurs van artikelen.

Een reactie dient geen persoonlijke kwalificatie te bevatten over andere lezers.

Een reactie dient geen belediging- of stigmatisering, te bevatten over bevolkingsgroepen, religies, levensovertuigingen of maatschappelijke en politieke standpunten  van auteurs en/of lezers van het Boeddhistisch Dagblad.

Een reactie dient inhoudelijk van aard te zijn en aan te sluiten op de behandelde thema’s in het artikel zelf.

Er is ruimte voor humor, maar niet voor ironie en sarcasme.

Hou je reactie kort en krachtig, maximaal rond de honderd woorden.

We stellen geen prijs op reacties die eigenlijk je eigen website promoten.

Een reactie dient niet te verwijzen naar een niet herleidbare content, inhoudelijke standpunten of discussies van/via andere media.

We modereren vooraf en behouden ons het recht voor om reacties niet te plaatsen of in te korten.

Als je reactie geweigerd of aangepast wordt en je het daar niet mee eens bent, dan heb je pech. We gaan daarover niet met je in discussie.

Je hoeft je niet te registreren voor een reactie, maar wij vragen wel om een e-mailadres.

Wij delen je e-mailadres met niemand, zie  ons redactiestatuut en redactieformule.

Doch, komen er claims van derden,  dan kunnen wij je IP-adres, e-mailadres en wat we nog meer van je hebben aan die derden afgeven, zodat zij je ook aansprakelijk kunnen stellen.

Je kunt als je reageert ook een link naar je website opgeven, zorg ervoor dat de link correct is en naar de voor je reactie relevante plek linkt.

Bij grove overtredingen of gebrek aan leervermogen krijg je een ban.

de site is openbaar; zoekmachines als Google indexeren ook de reacties. Dat betekent dat de inhoud ervan terug te vinden is, net als de naam zoals je die invult. E-mailadressen worden niet getoond op de site en dus ook niet geïndexeerd.

Gebruik geen linkverkorters als ow.ly, bit.ly of t.co. Deze links zijn niet betrouwbaar en kunnen gebruikt worden voor andere URLs dan in eerste instantie bedoeld. Reacties met linkverkorters gaan direct de moderatie in.

Categorie: Achtergronden, Geluk, Media, Misbruik Tags: BD, lezers, modereren, reacties

Lees ook:

  1. Reactiemogelijkheid BD tijdelijk uitgeschakeld
  2. Reageren op de krant – inhoudelijk en beschaafd
  3. Op weg naar jaargang 8 van het BD – gelukkig nieuwjaar
  4. De balkende ezel – reacties op reacties in het Boeddhistisch Dagblad

Elke dag het BD in je mailbox?

Elke dag sturen we je een overzicht van de nieuwste berichten op het Boeddhistisch Dagblad. Gratis.

Wanneer wil je het overzicht ontvangen?

Primaire Sidebar

Door:

de redactie

 
Alle artikelen »

Agenda

  • Agenda
  • Geef je activiteit door

Ochtend- of avondeditie

Ochtend- of avondeditie ontvangen

Abonneer je

Elke dag gratis een overzicht van de berichten op het Boeddhistisch Dagblad in je mailbox.
Inschrijven »

Agenda

  • 10 februari 2025
    Zen Spirit studiegroep 'Het verborgen licht'-vanaf 10 februari 2025
  • 2 mei 2025
    Phowa Studieweek
  • 9 mei 2025
    Seminar Tenzin Wangyal Rinpoche
  • 12 mei 2025
    Maandagochtend meditatie in Amsterdam-West
  • 13 mei 2025
    Verdiepingsbijeenkomst Hand in hand met de Boeddha
  • 13 mei 2025
    Dinsdagavond op even weken samen mediteren in Almere Buiten
  • 13 mei 2025
    Oude boeddhistische inzichten voor geslaagde moderne relaties
  • 13 mei 2025
    Oude boeddhistische inzichten voor geslaagde moderne relaties
  • bekijk de agenda
  • De werkplaats

    De werkplaats.

    Boeddhistische kunstenaars

    Artikelen en beschrijvingen van en over het werk van boeddhistische kunstenaars. Lezers/kunstenaars kunnen zich ook aanmelden met hun eigen werk.
    lees meer »

    Pakhuis van Verlangen

    In het Boeddhistisch pakhuis van verlangen blijven sommige teksten nog een tijdje op de leestafel liggen.

    Weet jij wat een anker is? Test jezelf!

    Hans van Dam - 2 mei 2025

    Deel 3 van een 5-delig dwaalgesprek over de mystieke roos.

    ‘Het leven zelf is zazen’

    Wim Schrever - 28 april 2025

    De grote tragedie hier in het Westen is dat we onze eigen spirituele traditie zo snel hebben opgegeven en met het badwater -de religie- ook het kind -de spiritualiteit- hebben weggegooid. Terwijl een mens fundamenteel nood heeft aan spiritualiteit, aan zingeving.

    Geschiedenis als wapen deel 1

    Kees Moerbeek - 20 april 2025

    President Vladimir Poetin zei in 2014: ‘Onze collectieve herinnering bepaalt onze cultuur, onze geschiedenis en onze tegenwoordige tijd. En onze toekomst zal worden gevormd aan de hand van onze historische ervaring.’ Hij is het zelf die actief deze herinnering en ervaringen vorm geeft en propageert. Ivo van de Wijdeven schrijft dat in de Sovjettijd er nog werd gegrapt dat het land een zekere toekomst had, maar een onvoorspelbaar verleden. Onder Poetin is Ruslands geschiedenis als in beton gegoten. Er is maar één historische waarheid en deze is verankerd in de grondwet en de Nationale Veiligheidsstrategie.

    Jaloerse goden te slim af – de geschiedenis de baas…?

    gastauteur - 13 april 2025

    Hongersnood in een hermetisch afgesloten kuststrook die onwillekeurig aan de vernietigingskampen van weleer doet denken, besmet met meer dan een zweem van genocide… Regeert Adolf Hitler over zijn graf heen? Want bestaat Israël niet bij diens gratie? Zou zonder die bittere nazi-erfenis Palestina als land van drie monotheïstische religies niet nog gewoon zo heten? Is de grond er niet vervloekt, juist door godsdiensten die, gevoed vanuit één fictieve bron, vervolgens als protestbeweging steeds in chronologische volgorde aan haar voorgangster ontspruiten, waarmee de kiem voor een eeuwigdurende vete om de absolute waarheid is gelegd? En claimt niet elk van deze broeder- of zusterstromingen dat stuk met hun aller bloed doordrenkte aarde, aanvankelijk voor Abrahams JHWH, vervolgens voor Jezus’ Vader en ten slotte voor Allah – drie godheden die, in verbitterde onderlinge jaloezie verwikkeld, strijden niet alleen om religieuze hegemonie, maar ook om de profane en politieke macht?

    Wat is quiëtisme?

    Hans van Dam - 27 maart 2025

    Over het stillen van de wil.

    Meer onder 'pakhuis van verlangen'

    Footer

    Boeddhistisch Dagblad

    over ons

    Recente berichten

    • Het pad uit het woord
    • Het jaar 2025 – dag 128 – eigen vrijheid eerst
    • Boeken – De Vallei van Troost
    • ‘Gebruik de rechter niet als zondebok voor falend beleid’
    • Boeddha’s pleegmoeder is een voorbeeld voor boeddhisten op Moederdag

    Reageren

    We vinden het geweldig om reacties op berichten te krijgen en op die manier in contact te komen met lezers, maar wat staan we wel en niet toe op de site?

    Over het BD

    Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten.
    Lees ons colofon.

    Zie ook

    • Contact
    • Over ons
    • Columns
    • Reageren op de krantensite

    Het Boeddhistisch Dagblad is een onafhankelijk journalistiek webmagazine over boeddhistische thema’s en inzichten. Lees ons colofon.