De omzet van kippenvlees met één Beter Leven ster van de Dierenbescherming lag in het laatste kwartaal van 2012 maar liefst 86 procent hoger dan in hetzelfde kwartaal in 2011.
Dierenwelzijn
Nederlanders weten niets van leeftijd stukje vlees op bord
Dertien procent van de Nederlanders eet liever geen lamsvlees, omdat zij denken dat dit van een jong dier afkomstig is, blijkt uit het onderzoek van Intomart GfK. Tegelijkertijd eten veel van de mensen die liever geen jonge dieren eten, toch kip en varkensvlees, terwijl zij niet weten dat kippen en varkens veel jonger naar de slacht gaan dan lammeren.
Bedreigde Jak bezig met een comeback
‘Duizenden jaren hebben jaks mensen gevoed en in leven gehouden in dit deel van Azië. Het zou een wrede ironie zijn als dat beloond wordt met uitsterven’, zegt Joe Walston, directeur van WCS Azië.
Wakker Dier waarschuwt AH-klanten voor plofkip
Wakker Dier waarschuwt vandaag de klanten van Albert Heijn, dat hun luxe ogende verpakking-met-strik plofkip bevat. Deze waarschuwing is te lezen in advertenties in acht grote landelijke dagbladen.
Wakker Dier start offensief tegen AH en Jumbo
Wakker Dier is vanochtend de grootste campagne uit haar geschiedenis gestart, gericht tegen de plofkip bij Albert Heijn en Jumbo.
DekaMarkt stopt met verkoop van vlees van foie gras-eenden
De productie van foie gras kan worden gezien als één van de ernstigste vormen van dierenmishandeling. Twee- tot driemaal daags wordt er, via een lange buis in de keel, een vette maïspap direct in de maag van de vogel gepompt. De lever kan al dat vet niet afbreken.
Campagneleider Wakker Dier communicatieman 2012
De jury zei over Sjoerd van de Wouw: ‘Hij is een vakman, zijn communicatie is effectief, inspirerend en vernieuwend.’
Keurslagers liegen over verkoop van (plof)kip
Wakker Dier deed het onderzoek en presenteert de resultaten hiervan vanavond in Vara Kassa, Nederland 1, 19.10 uur.
Wakker Dier: ‘Langloop-bonus AH op kreupele kip’
Albert Heijn is volgens Wakker Dier de grootste verkoper van plofkip in Nederland en stunt daar nog regelmatig mee. De plofkippen zakken door hun poten, zijn ziek, door de snelle kunstmatige groei.
Wakker Dier start campagne tegen plofkip bij KFC
De organisatie hekelt voornamelijk de KFC ‘bucket’: een grote emmer vol stukken gefrituurde plofkip. Een ‘Hot for Two’ bucket weegt ruim twee kilo,
Grote bedrijven weren plofkip uit bedrijfskantine
Wakker Dier: ‘Welk bedrijf wil zijn werknemers nog de omstreden plofkip met voetzweren en borstblaren voorschotelen?’
Wakker Dier: Iglo grootste Liegebeest 2012
Iglo wint de prijs, vanwege de mooie woorden over duurzaamheid op een verpakking waar gewoon plofkip in zit.