Hoe zorgen we ervoor dat onze kinderen in deze tijd van cultuurverandering en transitie, toch lichter en levend blijven leren?
Steeds meer jongeren ontsporen door gebrek aan echt gezien worden en echte menselijke verbinding. De oplossing? Zielsgerichte educatie. In het vernieuwende spirituele boek ‘Lichter Levend Leren’ legt schrijfster en docente Geesje Stroo op een praktische manier uit wat ziel gerichte educatie oplevert. Ze wil inspireren tot een nieuwe manier van denken over wie wij zijn en wie wij als mens kunnen worden.
Hoe geef je echte nieuwsgierigheid een grotere plaats in educatie? Waarom is dat belangrijk? In dit boek laat Stroo door ontroerende, waargebeurde verhalen zien hoeveel kracht ontstaat als we vertragen, stil en open zijn, en meer gaan respecteren.
De rode draad in het 350 pagina’s tellende boek, is dan ook dieper en subtieler leren luisteren en communiceren en elke dag leren van wat het leven zelf aandient. De nieuwe wereld heeft sterke, eindeloos flexibele en creatieve mensen nodig. De toekomstige educatie kan een grote rol spelen in het ontwikkelen van deze diepere, intuïtieve intelligentie.
‘Omdat wij vanuit een groter kosmisch veld energetisch verbonden zijn, is het cruciaal dat we leren afstemmen op de natuurwetten,’ zegt Stroo. ‘Hierdoor maken we de evolutie van een afgescheiden ik-gerichtheid naar een nieuwe wij-gerichtheid.’
‘Lichter Levend Leren’ is een informatief en inspirerend boek voor docenten en ouders en roept op om samen deze nieuwe richting verder vorm te gaan geven. Een onderwijzer vatte het boek samen als: ‘Een mooie toekomstblik over hoe onderwijs zou moeten zijn en heel soms nu al een beetje zo is.’
Het boek ‘Lichter Levend Leren’ is uitgeven door Paris Books en in alle (online) boekhandels verkrijgbaar.
wulf zegt
Zulk (zielen) onderwijs is er naast het reguliere onderwijs al bijna 100 jaar in de Vrije Scholen. Vanuit de antroposofie van Rudolf Steiner.