Free Tibet in Londen gaat onderzoeken wat er bij publiek en politiek en beleidsmakers bekend is over (de situatie in) Tibet. En wil daar haar beleid op afstemmen. Eerder dit jaar gebruikte de mensenrechtenorganisatie het geld van crowdfunding voor een boodschap over de situatie in Tibet – the land of the unfree- op billboards in New York en Londen. De organisatie gaat nu geld inzamelen voor wat zij noemt het meest het meest ambitieuze project ooit in het bestaan van de organisatie.
Free Tibet zegt onvoldoende kennis te hebben over hoe er bij het publiek over de situatie in Tibet, dat bezet is door China, wordt gedacht en hoe die kennis wordt gedeeld. Hebben de meeste mensen jonger dan dertig jaar ooit gehoord van Tibet? Weten Amerikanen er meer over dan de mensen in het Verenigd Koninkrijk? Hoe doen politieke voorkeuren er als het om Tibet gaat? Dit zijn slechts enkele vragen die in het onderzoek beantwoord zullen worden, hoopt Free Tibet. De organisatie gaat samenwerken met één van ’s werelds toonaangevende polling agentschappen.
Zodra deze informatie bekend is zal de organisatie bepalen hoe zij campagne zal voeren en communiceren in de toekomst. De informatie zal ook gedeeld worden met alle vertegenwoordigers van de Tibetaanse beweging, zodat er een duidelijk beeld ontstaat waar de inspanningen zich op moeten richten.