De Stichting Vrienden van de BOS is gestart met een nieuwe wervingscampagne genaamd ‘Houd boeddhisme in beeld, word vriend van de BOS’. Doel is om 10.000 vrienden te werven, zodat de Boeddhistische Omroep Stichting (BOS) programma’s kan blijven maken om deze online uit te zenden.
Met de wervingscampagne ‘Houd boeddhisme in beeld, word vriend van de BOS’ wil de Boeddhistische Omroep voldoende steun krijgen om na 2015 door te gaan. Door veranderingen in het omroepbestel stopt de BOS per 1 januari 2016 met uitzenden op radio en televisie. De omroep wil binnen de Publieke Omroep actief blijven en daarnaast in een nieuwe vorm doorgaan en online films en documentaires gaan uitzenden.
Laetitia Schoofs, directeur van de Boeddhistische Omroep Stichting: “Sinds haar oprichting in 1999 heeft de BOS een schat aan prachtige, inspirerende boeddhistische films en programma’s uitgebracht waar ook internationaal veel belangstelling voor is. We hebben hierdoor een unieke stem en positie verworven in de wereld. De BOS is de aangewezen omroep om informatieve boeddhistische programma’s bij de publieke omroep te maken. We zijn aan het onderzoeken welke mogelijkheden hiervoor zijn in het nieuwe publieke bestel en willen daarnaast ook programma’s online uitzenden waardoor we nog meer mensen kunnen bereiken.“
Bron BOS.