Dat alles tijdelijk is en met de tijd verandert, is voor een boeddhist zeker geen nieuws. Ook het Maitreya Instituut verandert mee. Kijk bijvoorbeeld hoe alle lessen en meditaties vroeger in het fysieke centrum plaatsvonden, terwijl nu bijna alles ook online te volgen is en voor meer mensen bereikbaar is.
Tegenwoordig worden ook doe-het-zelf thuisretraite pakketten aangeboden, die eenieder in eigen tijd en tempo kan oppakken. Daarnaast wil het instituut ook bewustere keuzes maken over de middelen waarmee gecommuniceerd wordt, met steeds minder papier & inkt. Het heeft nu een middel ontdekt om op een milieubewuste manier mensen te attenderen op zijn bestaan en wat zij te bieden heeft – groene graffiti!
Vanaf half augustus vorig jaar verscheen op diverse straten en pleinen in Amsterdam deze boodschap, in biologisch afbreekbaar krijt dat binnen enkele weken is verdwenen. Het is een duurzame, milieubewuste manier van adverteren onschadelijk voor mens en milieu. Een leuke, nieuwe manier van communiceren, hopelijk met vele positieve reacties.