Volgens de BUN zijn er door geraadpleegde accountants en juristen goede gronden aangedragen om het niet eens te zijn met uitspraken van het commissariaat.
Media
Janssen en De Breet bij de boeddhistische (radio) omroep
Hoe vertaal je 2000 jaar oude Indiase teksten in mooi modern Nederlands? En waar halen ze de moed vandaan?
A Gesar Bard’s Tale – een Tibetaans epos bij de boeddhistische omroep
Dawa groeit op als een eenvoudige Tibetaanse nomade die niet kan lezen en schrijven. Wanneer hij op zijn dertiende ineens de literaire teksten van het epos Koning Gesar uit zijn hoofd op kan dreunen, verandert alles.
BUN vrijwel zeker in beroep tegen besluit CvdM
BUN-bestuurder Reinier Tilanus noemt het verschil van mening met het commissariaat niet meer dan een ‘hobbel’ in het traject om een boeddhistische omroep ook na 2016 voor het publiek te behouden.
Nieuwe kleine moslimomroep in de lucht
De komst van de SZM is opvallend. Voor kleine levensbeschouwelijke omroepen, zoals de boeddhistische omroep, is in het toekomstige omroepbestel geen plek meer.
BOS: ‘Geen sprake van faillissement’
Bij de recente berichtgeving is de BOS niet gehoord of heeft zij aangegeven niet te kunnen reageren. De berichtgeving in sommige media is dan ook gebaseerd op door de media overhaast getrokken conclusies.
Doen & Laten bij de boeddhistische omroep
Met haar intieme en rauwe stijl van filmen ontvouwt Anneloor van Heemstra de invloed van stress op haar dagelijks leven. Haar ontdekkingstocht leidt langs vrienden, hoogleraren en boeddhisten. Doen & Laten is daarmee ook een portret van onze moderne maatschappij, die ons doet geloven dat stilstand achteruitgang is.
BUN buigt zich over toekomst BOS
Onderzoek naar eventueel voortbestaan van de boeddhistische programmering.
In de geest van zen- de geboorte van een kleine Boeddha
Irène Bakker prijst zichzelf gelukkig. Op jonge leeftijd trouwt zij met haar jeugdliefde en ze krijgen drie kinderen. Hoewel ze een goed leven heeft, mist ze ook iets wezenlijks.
Jongeren op zoek naar eigen donaties
Debat op straat met o.a. Unicef, 1%Club en Islamic Relief Nederland
The Happy Ad Project: Reclame maken voor ‘geluk’
De opdracht en oproep aan reclamemakers in het kader van The Happy Ad Project is om verrassende advertenties te maken die mensen aan het denken zetten over wat geluk is of kan zijn.
When the iron bird flies
Het Tibetaanse boeddhisme heeft zich over alle continenten verspreid. Dat is best opmerkelijk, want tot aan de Chinese invasie in 1959 was Tibet een heel erg afgesloten mysterieus wereldje.