De helft van de ondervraagde WhatsApp-gebruikende jongeren wil bijvoorbeeld binnen een half uur een reactie op haar berichten ontvangen en een kwart zelfs binnen vijf minuten.
Media
Het jaar 2020 – dag 348 – blaren
De blaartrekkende hellen in India.
Somewhere over the rainbow, skies are blue.
Take care out-there.
‘Wetenschappers ondersteunen filosofie van veranderlijk ik’
Maar noch het boeddhisme, noch de neurowetenschap heeft een definitief antwoord op hoe precies bewustzijn zich tot de hersenen verhoudt.
de Boeddhistische blik – Guru in Disgrace
De naschokken van seks en geweld door Sogyal Rinpoche.
Uit de ether – Paul en Erik
Wat was er aan de hand, het BD uit de lucht?
Covid-19 ‘THE SYSTEM’
COVID-19! De hele wereld zit in Lock Down. Er heerst paniek in de samenleving. Wat is hier aan de hand?
de Boeddhistische blik – Dharma Nectar en Reizen langs de stilte
Op 6 december zendt de Boeddhistische blik 2 documentaires uit. Dharma Nectar om ca 15.00 uur en Reizen langs de stilte om 15.30 uur op NPO2.
Joris, een veelbelovend talent, wordt boeddhistisch monnik. Waarom?
Nena van Bakel en Sonja Pleumeekers, twee studenten Journalistiek aan de UvA in Amsterdam gaan een documentaire maken over Nena’s broer Joris, die boeddhistisch monnik wil worden. Joris is al lange tijd geïnteresseerd in het boeddhisme en heeft al meerdere keren voor langere tijd in een klooster doorgebracht.
Boeddhistisch filmfestival Europa online
Terwijl we op de golven van verandering varen lijkt het de perfecte tijd om samen te komen. Sangha Metta en BFFE presenteren BFFE online! Contemplatie in verbinding. BFFE Online belicht onderwerpen die ons allen aangaan. Gekoppeld aan films die je raken. De wereld zelf is ons speelveld voor meer compassie, geweldloosheid en aandacht voor alle levende wezens.
OMG – nieuw merk voor zingeving en spiritualiteit
De titel OMG is de bekende afkorting van de uitroep ‘Oh My God!’, die staat voor verbazing, verwondering en emotie, precies wat OMG ook wil uitstralen. Maar OMG betekent volgens de uitgever ook: Other, Me & God. Het zijn de drie belangrijke pijlers van dit merk.