Wegens haar eigen films en werk met het Boeddhistisch Filmfestival Europa (BFFE).
Fotografie en film
Misha in Oekraïne – Doen wat je te doen hebt (2)
Zenmeester Dogen heeft in zijn Shobogenzo gezegd dat Boeddha’s leer een kwestie is van doen. Handelen is een sacrale activiteit waarin het gehele universum tot uitdrukking gebracht en geëerd wordt.
Kijkdoos 14
Dit is de veertiende en laatste aflevering van een serie. De afleveringen bestaan steeds uit twee foto’s zonder onderschrift of commentaar. De foto’s hebben iets gemeenschappelijks en wat dat is wordt aan de kijker overgelaten.
Kijkdoos 13
Dit is de dertiende aflevering van een serie. De afleveringen bestaan steeds uit twee foto’s zonder onderschrift of commentaar. De foto’s hebben iets gemeenschappelijks en wat dat is wordt aan de kijker overgelaten.
Kijkdoos 12
Dit is de twaalfde aflevering van een serie. De afleveringen bestaan steeds uit twee foto’s zonder onderschrift of commentaar. De foto’s hebben iets gemeenschappelijks en wat dat is wordt aan de kijker overgelaten.
Boeddha in de Linie – terugblik op een verstilde periode
Vier boeddhistisch beeldende kunstenaars, Leen Kaldenberg, Airco Caravan, Raoul Deleo en Mark Schalken, namen in de maanden maart en april van 2014 deel aan het project Boeddha in de Linie en werkten en woonden ieder twee weken in een atelier en bomvrije ruimte op het terrein van Werk aan het Spoel in Culemborg. Hoe brachten ze het er vanaf?
Boeddha in de Linie, de film
Een oud landschap, bunkers, vier kunstenaars, de Boeddha. Regisseur Emil van Zuylen maakte voor de boeddhistische televisie een film over het vriendelijke, door Elisabeth ter Borg bedachte experiment Boeddha in de Linie. Het BD sprak met de regisseur over het maken van deze film.
Kijkdoos 11
Dit is de elfde aflevering van een serie. De afleveringen bestaan steeds uit twee foto’s zonder onderschrift of commentaar. De foto’s hebben iets gemeenschappelijks en wat dat is wordt aan de kijker overgelaten.
Kijkdoos 10
Dit is de tiende aflevering van een serie. De afleveringen bestaan steeds uit twee foto’s zonder onderschrift of commentaar. De foto’s hebben iets gemeenschappelijks en wat dat is wordt aan de kijker overgelaten.
‘De held moet struikelen, door het moeras van de wanhoop gaan’
Filmmaakster en dramadocent Anna Spohr heeft een passie voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen. Haar projecten, waarin jongeren zelf de camera richten op voor hen belangrijke onderwerpen, maakt ze tot trotse helden in hun eigen levensverhaal.