Over het digitale kapitalisme
In dit volgens de uitgever scherpe en urgente boek ontrafelt Ingrid Guardiola de vele gedaanten van het digitale kapitalisme. Ze laat zien hoe dit systeem niet alleen onze economie en politiek doordringt, maar ook ons denken, voelen en waarnemen stuurt. Guardiola bouwt voort op het denken van Gilles Deleuze, Marshall McLuhan en Mark Fisher en toont zowel de publieke als innerlijke gevolgen van een leven in het digitale tijdperk.
Een volgens de uitgever onmisbaar werk voor iedereen die wil begrijpen hoe macht vandaag de dag onze aandacht, verlangens en vrijheid vormgeeft.
Ingrid Guardiola (1980) is filmmaker en essayist, een nieuwe filosofische stem uit Spanje. Ze schrijft over de wisselwerking tussen cultuur, technologie en samenleving. De macht van protocollen is haar eerste boek.


Geef een reactie