Het totale aandeel varkensvlees met het Beter Leven keurmerk steeg in maart naar 50%. Albert Heijn pakte opnieuw de koppositie door een grote verbetering bij het aanbod van vleeswaren. Jumbo zakt juist verder weg op de ranking. Dit blijkt uit de nieuwste VarkensvleesMonitor.

Voornaamste conclusies VarkensvleesMonitor maart 2017

  • AH heeft de koppositie weer overgenomen van Lidl en heeft met 76% Beter Leven Keurmerk een forse voorsprong op de rest. Vooral bij de vleeswaren doet AH het veel beter.
  • Jumbo was lang koploper, maar zakt steeds verder weg in de ranking.
  • Het percentage Beter Leven Keurmerk gemeten over alle supermarkten is nu 50%.
  • Wordt rekening gehouden met het marktaandeel dan heeft 61% van het in de Nederlandse supermarkten verkochte varkensvlees Beter Leven Keurmerk.
  • De manier van tellen van ViN is twee maal gecontroleerd. Er zijn geen gebreken gevonden die nopen tot aanpassing van de systematiek van deze VarkensvleesMonitor.

Ochtend- of avondeditie

We hebben een gratis mailinglijst.
Abonneer je op onze ochtend- of avondeditie

Reageren is niet meer mogelijk

Menu