Wakker Dier heeft dit jaar de prijs voor ‘meest smakeloze vee-industrie reclame’ toegekend aan de multi behandelunit van Schipmatic.

Met deze kar wordt het de varkensfokker zo makkelijk mogelijk gemaakt om bij biggetjes allerlei pijnlijke ingrepen te doen. Met de ‘smartcoupeerder’ kunnen volgens Wakker Dier bij varkens hun krulstaartje worden afgeknipt, antibiotica geïnjecteerd en oormerken worden geplaatst. Wakker Dier: ‘Onverdoofd en – zo meldt de leverancier  trots – ‘handsfree’ (kijk ook het filmpje van de fabrikant).’

Deze kar won een innovatieprijs op een vakbeurs van de vee-industrie. Wakker Dier wil met de verkiezing het grote publiek laten zien  hoe het er in de Nederlandse vee-industrie met dieren wordt omgesprongen.. Een woordvoerder: ‘De reclames uit de vakmedia tonen het ware beeld achter spotgoedkoop vlees. En dat is smakeloos.’

Eerder won een producent van legbatterijkooien met de reclameslogan: “don’t worry, make money”.

Wakker Dier stelde een top zes samen van smakeloze vee-industrie reclames uit Nederlandse vakmedia en reclamefolders van 2011 en 2012 en publiceerde deze op Facebook. De Facebook volgers van Wakker Dier reageerden volgens deze organisatie geschokt en verkozen de multibehandelunit als ‘meest smakeloos’.

Categorieën: Economie, Kort, Nieuws
Tags: , , ,

Ochtend- of avondeditie

We hebben een gratis mailinglijst.
Abonneer je op onze ochtend- of avondeditie

Reageren is niet meer mogelijk

Menu