Hoe je zonder methode toch tot niets komt.
Leerling: Wat is cognitieve therapie?
Meester: Een methode om onrealistische gedachten te vervangen door realistische.
Leerling: Wat is filosofie?
Meester: Een methode om onware gedachten te vervangen door ware.
Leerling: Wat is wetenschap?
Meester: Een methode om speculatieve gedachten te vervangen door empirische.
Leerling: Wat is religie?
Meester: Een methode om lagere gedachten te vervangen door hogere.
Leerling: Wat is spiritualiteit?
Meester: Een methode om donkere gedachten te vervangen door lichte.
Leerling: En wat is niet-weten?
Meester: Dat je het niet weet.
Leerling: Ik bedoel, wat voor methode is niet-weten?
Meester: Is niet-weten een methode?
Leerling: Wat is het doel van niet-weten?
Meester: Heeft niet-weten een doel?
Leerling: Wat is het verband tussen niet-weten en je gedachten?
Meester: Is er een verschil tussen niet-weten en je gedachten?
Leerling: Waar is niet-weten goed voor?
Meester: Is niet-weten ergens goed voor?
Leerling: Bedoelt u dat het nergens goed voor is?
Meester: Ik zou het ook niet weten.
Leerling: Hoe voelt het om niet te weten?
Meester: Hoe voelt het om te weten?
Leerling: Het ligt eraan wat het is dat je weet.
Meester: Het ligt eraan wat het is dat je niet weet.
Leerling: Maakt niet-weten je zacht of vredig?
Meester: Niet-weten maakt je niets.
Leerling: Maakt het je liefdevol of vriendelijk?
Meester: Niet-weten maakt je niets.
Leerling: Maakt het je mededogend of dankbaar?
Meester: Niet-weten maakt je niets.
Leerling: Wat is de weg naar niet-weten?
Meester: Is er een weg naar niet-weten?
Leerling: Waar heeft u het niet-weten gevonden?
Meester: Waar heeft opa zijn verstand verloren?
Leerling: Nu weet ik nog niets.
Meester: En een moeite dat het kost.