…
Ardan
…
Home » Achtergronden » Beeldende kunst » Pagina 32
door Ardan
door Sodis Vita
door de redactie
Hoe ga je om met eindigheid? Het is deze vraag die Beckett met zoveel absurditeit en spelplezier te lijf gaat, dat daarin een ontroerend antwoord schuilt. Met zijn heldere taalgebruik en minimale setting creëert hij met Eindspel een lichtvoetige tragedie.
Lees meer over Eindspel – theaterklassieker van Samuel Beckett in de theaters
door de redactie
Babeth M. Vanloo, directeur van het BFFE: ‘Verzachten wat je hart doet lijden, dat kwam bij me op toen ik nadacht over wat we met ons filmfestival aan ons publiek willen overbrengen. Het thema identiteit lijkt in de samenleving te resoneren met een gevoel van urgentie.’
Lees meer over Veertiende editie Boeddhistisch Filmfestival met thema identiteit
door Ardan
door Sodis Vita
door Ardan
door Sodis Vita
door de redactie
door Ardan
door Sodis Vita
door Ardan
door Sodis Vita
door Ardan
door Sodis Vita
door de redactie
Een recent verworven door het JVM verworven werk van Staller is ‘stadsgezicht’. Dit is een bijzonder werk omdat hier een deel van het schilderij ‘onaf’ is gebleven. Het schetsblokje van Staller, waarvan enkele bladzijdes, was oorspronkelijk in het bezit van een aangetrouwde nicht van Staller.
Lees meer over Joods Virtueel Museum bouwt collectie verder uit
door Ardan
door Sodis Vita
door Ardan
door Sodis Vita
door de redactie
door de redactie
Verzamelaar Guimet reisde voor het eerst door Azië tussen 1876 en 1877, waar hij contact had met boeddhistische priesters van verschillende sekten in Japan. De industrieel verwierf vele artefacten, kunstwerken en teksten.
Lees meer over Parijs – ‘de Gouden Legende’ expositie: het boeddhisme door de eeuwen heen
door Ardan
door Sodis Vita