Wanneer alledaagse taal ongemerkt het gedrag van mensen beïnvloedt, spreken we van bromvliegtaal. Net zoals een bromvlieg in de wc, kunnen woorden en uitdrukkingen gedrag op subtiele wijze veranderen, zonder dat men precies doorheeft hoe dit gebeurt.
Het boek Bromvliegtaal gaat over onder andere modderwoorden, hondenfluitjes, knaagvragen en wezelwoorden. Daarnaast besteedt het aandacht aan listig gekozen merknamen, uitgekookte frames, taboetaal, spannende spelling en de kracht van een vloek. En vooral over hoe dezelfde inhoud, verpakt in andere taal, mensen van de bank of juist in de ankers krijgt.
Bromvliegtaal is vol humor geschreven en onmisbaar voor iedereen die privé of professioneel met taal bezig is. Want het laat je niet alleen tussen de regels door lezen, maar ook schrijven.
Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Tim studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Communicatiewetenschap. Daarna werkte hij 20 jaar in de reclamewereld voor veel van de bekendste merken ter wereld, van Heineken tot IKEA, en kreeg prijzen en nominaties van New York tot Cannes. Hij combineert gedragswetenschap en creativiteit om campagnes en strategieën te ontwikkelen voor organisaties als CPNB, NVVE, Nederlands Openluchtmuseum, Het Oranje Fonds en verschillende grote gemeenten.
AANTAL PAGINA’S: 112
UITVOERING: Paperback
ISBN: 9789000390458
PRIJS: € 12,99
ISBN E-BOOK: 9789000390465
PRIJS E-BOOK: € 9,99
GENRE: NON-FICTIE
IMPRINT: SPECTRUM