Thuis, op je werk, in de samenleving: de echt taaie problemen draaien altijd om gedrag. Van een ander óf jezelf. Niets blijkt zo moeilijk als ervoor zorgen dat mensen niet alleen iets anders gaan denken, maar ook iets anders gaan dóén. Toch is succesvolle gedragsverandering wel degelijk mogelijk! Het draait daarbij altijd om dezelfde zeven stappen. Deze vormen samen De bromvliegmethode: een praktische aanpak die je net zo goed kan toepassen op de wereldproblematiek als op de afwas. Maar zeker ook op je werk.
Méér dan nudging
De bromvliegmethode is het ideale startpunt voor iedereen die de kennis uit de bestseller Het bromvliegeffect zélf wil toepassen. En de logische volgende stap voor wie al werkt met gedragsinzichten. Gedragswetenschapper Eva en reclamestrateeg Tim laten zien hoe je het gedrag van iedereen – van collega en vriend tot puber en consument – kan veranderen, zodat jij je doel kan bereiken. Naast de zeven basisstappen zijn er ook hoofdstukken voor gevorderden. Die gaan over het ontwikkelen van een gedragsgestuurde organisatie. Over de toekomst ‘beyond nudging’. En over de ethische vragen die stiekeme beïnvloeding oproept: het bromvliegdilemma.
Auteurs
Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.
Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij heeft ruim 20 jaar reclame-ervaring en werkte voor veel van de bekendste merken ter wereld.
AANTAL PAGINA’S: 265
UITVOERING: Paperback
ISBN: 9789000384990
PRIJS: € 22,99
ISBN E-BOOK: 9789000385003
PRIJS E-BOOK: € 14,99
GENRE: populaire psychologie
IMPRINT: SPECTRUM
VERSCHIJNT 26 oktober
whapai zegt
“Gedragswetenschapper Eva en reclamestrateeg Tim laten zien hoe je het gedrag van iedereen – van collega en vriend tot puber en consument – kan veranderen, zodat jij je doel kan bereiken.”
Een gedragswetenschapper en een reclamestrateeg! Ofwel de (planeetdodende) combinatie die al enkele decennia de motor achter het consumentisme is. Die het gebod “Gij zult kopen!” in je hoofd planten zonder dat je er erg in hebt en jij denkt dat het je eigen beslissing is om dat ding, die ticket, die reis aan te schaffen.
Vanwaar dit boek geschreven? Uit gewetenswroeging? Of gewoon een lange neus naar al die domme tot kopen gemanupileerde consumenten?